Sono Motors odhalili solárně napájený elektromobil

Německá startupová společnost Sono Motors konečně přišla s jejich prvním prototypem městského vozítka. Věří, že jejich solárně napájený elektromobil bude skvělým společníkem na kratší cesty. Zároveň zvolili podivnou prodejní taktiku, která zahrnuje leasing baterie. Auto se naprosto liší od své konkurence a je na místě se ptát, zda vůbec může na tak dynamickém trhu uspět.
Sono Motors je okno do budoucnosti
Jejich prototyp nese název Sion a díky investorům je zase o krok blíž realitě. Elektromobil se nejvíce odlišuje svou karoserií, která je pokryta solárními články. Celkově jich po celém vozu najdeme 330 a všechny pracují na tom, aby dokázali efektivně dobíjet baterii. Sono Motors museli pokrýt všechny solární buňky polykarbonátem, aby odolaly i tomu nejtvrdšímu počasí. Při krásném slunečním dni dokáže získat baterka z panelů až 30 kilometrů dojezdu navíc. V době, kdy půjde auto do sériové výroby se možná dočkáme i většího čísla.
Městský prcek zvládne urazit až 200 kilometrů
Velkou výhodou Sionu je fakt, že byl designován jako ultralehké městské auto. To znamená vyšší efektivitu a menší spotřebu energie. Neumíme si teď představit, jak to bude s parkováním. V garáži se parkování nevyplatí, protože by auto nezískávalo energii ze slunce. Na druhou stranu asi bude škoda nechat vůz celý den venku, když je zcela nové a máte garáž k dispozici. To není dvakrát praktické a sám výrobce dal magazínu Electrek za pravdu.
Když už jsme u toho nabíjení, pojďme si probrat baterii. Ta se bude prý prodávat odděleně za příplatek 4000 euro (104 000 Kč). Pokud ji nebudete chtít koupit, můžete si zvolit leasing. Je to dost zajímavá strategie a obáváme se, že není příliš šťastná. Nicméně tohle ukáže čas, u Renaultu Zoe si lidé taky zvykli.
Cena elektromobilu bez baterie je stanovena na v přepočtu 420 000 Kč. Když připočítáme akumulátor, jsme na půl milionu a to není tak hrozná suma za městský vůz, který bude šetřit naše životní prostředí a postupem času i vaši peněženku. Na výběr zákazník dostane dvě baterie. První s kapacitou 14,4 kWh ujede 80 kilometrů a dvojnásobně větší akumulátor zvládne 193 kilometrů.
Jaký máte názor na solárně napájený vůz?
Zdroj: electrek.co