Registrace elektromobilů v Hong Kongu jsou na nule, proč?

Generální ředitel společnosti Tesla jednou popsal město jako „maják pro auta na baterky“, protože registrace elektromobilů v Hong Kongu byla obrovská. Ačkoliv, mohl jej nazvat i „maják pro Tesly“, protože 80% trhu s auty do zásuvky ovládla přímo Tesla. Tento měsíc však městu nepřibyla ani jedna registrace – to už lze stěží nazvat majákem. Proč se tomu tak stalo?
Hlavním důvodem, proč počty registrací stagnují je zavedení výjimky pro elektromobily v dubnu tohoto roku. I když bylo od začátku jasné, že odbyt aut do zásuvky bude o dost menší, netušilo se až do jaké míry. Cena aut totiž díky poplatkům stoupla o těžko uvěřitelných 50 – 80%. To zapříčinilo kompletní stop všech objednávek a zákazníci již nemají motivaci a chuť cokoliv kupovat.
Obrovská registrace elektromobilů v Hong Kongu
Před změnou v dubnu vznikla doslova nákupní horečka po elektromobilech. Zákazníci využili příležitosti a začali hromadně kupovat Tesly, což zapříčinilo za jeden měsíc 2964 registrací, z toho pouze 20 aut do zásuvky nebyla značka americké automobilky. Taková nadvláda trhu vyústila v rychlejší schvalování výjimky.
V září roku 2016 si dokonce německé automobilky na nadvládu Tesly v Hong Kongu stěžovaly. Šlo o to, že tamější zákony nebyly tak shovívavé k Plug-In Hybridům, které nabízejí více a z toho benefitovala právě společnost Elona Muska. V tu dobu se hovořilo o přidání výjimky i pro hybridy, nicméně z toho nějakým způsobem sešlo.
Dopad vlády na elektrifikaci
Bohužel právě tato změna ukazuje, jak silný dopad na elektrifikaci vozů má vláda. Doufejme, že se do budoucna vše opět zlepší a ostatní města si vezmou z tohoto chování ponaučení. Zvlášť v tak znečištěných městech jako je Hong Kong se elektromobily náramně hodí. Jednak se tím zlepší životní prostředí a lidem se bude ve velkoměstě lépe žít. Situaci v Číně budeme dále pro vás sledovat.
Myslíte, že v Česku budou dotace na elektromobily?
Zdroj: electrek.co