Prototyp Fisker eMotion za tři miliony odhalen, startují předobjednávky

Stop grafickým renderům a obrázkům z Photoshopu. Konečně nám americká automobilka odhalila prototyp Fisker eMotion, který bude oficiálně představen teprve dnes. Už na první pohled je vidět kvalitní zpracování a design, kterému vůz vděčí zakladateli společnosti. Automobilový designér Henrik Fisker si s autem opravdu vyhrál a my tušíme, že v budoucnu půjde o trhák.
Rezervační poplatek činí 46 000 Kč
První zákazníci konečně mohou začít posílat rezervační poplatky na elektrický vůz Fiskeru. Základní poplatek činí v přepočtu 46 000 Kč a celková cena se vyšplhá na 3 000 000 Kč. V takové ceně půjde o opravdu luxusní vůz, se kterým se stanete středem pozornosti. Aby toho nebylo málo, Fisker tvrdí, že jejich auto na baterky ujede neuvěřitelných 650 kilometrů a baterie se nabije na 100% do devíti minut. Máme jisté pochyby, a tak si rádi počkáme na první testy.
Specifický styl designéra Fiskera
Ať už automobilka řekne cokoliv, jsme rádi, že prototyp Fisker eMotion není jen na papíře. Existující vůz vždy dodá mnohem více věrohodnosti a trochu ujistí zákazníky o progresu vývoje. Generální ředitel Henrik Fisker vyrazil se svým prototypem do ulic San Francisca a pořídil pár fotek. Z designu lze jasně vycítit práci Henrika, který má svůj specifický styl. Ti, kteří si pamatují minulou firmu Karma Automotive s modelem Fisker Karma, jistě poznávají několik prvků. Štěstí v té době bohužel Fiskerovi nepřálo a společnost zkrachovala.
eMotion vs. Revero
Na papíře jsou modely eMotion a Revero velice podobné. Kdyby Revero nebyl Plug-in Hybrid, tak sdílejí téměř vše. Největší rozdíl je v postupu práce. Zatímco hybridní model má svého prvního zákazníka, elektrický vůz si ještě počká delší dobu. Vývoj je teprve na začátku a první kousek vyjede z továrny během roku 2019.
Jak to vypadá s konkurencí?
Další startup společnosti s elektrickými vozy, například Lucid Motors a Faraday Future mají podobné časové výhledy na produkci. Auta na baterky budou konkurovat cenou, protože ta u všech modelů přesáhne maximálně tři miliony. Nicméně jen Fisker vypadá, že dotáhne výrobu do konce. Ostatní firmy mají problémy s financováním.
Co říkáte na prototyp Fisker eMotion?
Zdroje: twitter.com, electrek.co