Podle American Accounting Association (AAA) průměrný Američan denně ujede zhruba 48 kilometrů. Stejně však spousta z nich trpí strachem z nedostatečného dojezdu elektromobilu a tak se uchylují k autům se spalovacím motorem. Možná za chvilku tento problém zmizí, protože vědci ze společnosti MESS pracují na novém typu baterie. Díky ni byste mohli ujet až 1000 kilometrů. S takovou už by plno lidí strach nemělo, co myslíte?
Vývoj trvající tři roky
Projektový manažer Mareike Wolter firmy Mobile Energy Storage Systems (MESS) v Německu pracuje spolu se svým týmem na nové baterii, která by prodloužila dojezd elektromobilů na zmiňovaných 1000 kilometrů. Wolter pro rozhovor s americkým magazínem uvedl, že tento projekt nezačal teprve nyní. Podle všeho již pracují na řešení téměř tři roky a právě nyní začali přicházet na způsob, jak zvětšit hustotu energie v akumulátoru.
MESS zvýší energetickou hustotu baterie
Tesla Model S 100D je schopna ujet na jedno nabití až 540 kilometrů díky 100 kWh baterii. Ta se skládá ze zhruba osmi tisíc Li-Ion baterek. Ty na první pohled připomínají klasické baterie z obchodu. Je tam však plno nevyužitého místa, které snižuje celkovou hustotu energie. Vědci si kladou za cíl toto nevyužité místo zaplnit a tím maximalizovat dojezd. Místo válcovitých článků chtějí dát baterie, které se podobají poskládaným listům papíru.
Při složení vzniknou dvě strany – anoda a katoda. Ve výsledku se dočkáme bipolární elektrody. Ty se poskládají na sebe společně s elektrolytem a vytvoří baterii méně náročnou na prostor. První prototyp můžeme očekávat zhruba do roku 2020. Doufejme, že se vědcům podaří prokázat funkčnost a bezpečnost. Vývoj takového akumulátoru by byl pro elektromobily spásou.
Myslíte, že se jim baterie podaří sestrojit?
Zdroj: livescience.com