Menu

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid vstoupil na český trh!

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid vstoupil na český trh

Je to tady, okamžik na který čekala spousta lidí – Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid vstoupil na český trh! Je to vůbec první vůz na světě, který nabízí tři druhy pohonu. Zmiňovaný Plug-In Hybrid je nejnovější vysoce žádaná varianta a my se nemůžeme dočkat, až jej uvidíme na českých silnicích. Doporučujeme se podívat na recenzi, kterou jsme dělali s Hyundai Ioniq Electric.

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid vstoupil na český trh

Novinka jezdí díky kombinaci zážehového čtyřválce 1.6 GDI a 45 kW (61 koní) elektromotorem. Ten je napájen z baterií typu Li-Poly s celkovou kapacitou 8,9 kWh. Nejvyšší výkon, kterého se dočkáme ze spalovacího motoru je 77 kW (105 koní) při maximálním točivém momentu 147 Nm. Není to tedy žádný rychlík, nicméně tým vývojářů si skvěle poradili s emisemi CO2, jenž byly sníženy na 26g/km se spotřebou vozu 1,1 litru/100 kilometrů. Ve výsledku nám Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid nabídne výkon 104 kW (141 koní) a dokáže zrychlit z 0-100km/h za 10,6 sekundy. Nejvyšší rychlost, které lze dosáhnout je 178 km/h.

To, jak pracuje spalovací motor společně s elektromotorem je vždy závislé na stavu nabití baterií. Pokud je Ioniq dostatečně nabitý, dokáže jezdit čistě na elektřinu. V případě, že potřebujete vyšší výkon, stačí sešlápnout pedál a zapojí se i zážehový čtyřválec. Mimo sportovní režim se vůz chová úsporně, aby maximalizoval dojezdovou vzdálenost.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid zadní část

Ekologická jízda

Na začátku článku jsme psali, jak skvěle si poradili s emisemi. Můžeme poděkovat zejména zabudovanému asistentovi pro ekologickou jízdu. Ten zahrnuje také asistenta pro setrvačnou jízdu, který podle navigace ví, že se blíží čas brzdit. V takovém případě vás na to upozorní a můžete dát nohu z pedálu. To vše dohromady má vliv na emise a spotřebu. Asistent funguje v rychlostech od 40 do 160 km/h.

Perfektní konektivita zařízení se systémem

Ioniq Plug-In Hybrid má skvělou osmipalcovou dotykovou obrazovku, na které má řidič přehled o tocích energie v hybridní soustavě, spotřebě paliva či dojezdu na baterii. Dále nabízí různé informace o elektromotoru, spalovacím motoru nebo polohách čerpacích/nabíjecích stanic. Systém také umožňuje připojit Apple/Android zařízení díky podpoře Apple CarPlay a Android Auto.

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid vstoupil na český trh také s digitální částí palubní desky. Krom klasických zobrazení jako rychlost jízdy nabízí i ukazatel dojezdu, informace z navigace nebo stav nabití baterií. Pokud si zvolíte režim „Sport“, tachometr se převlékne do sportovního kabátu.

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid z boku

Skvělá dynamika a spotřeba vozu

Mezi největší klady patří určitě jízdní dynamika, komfort a spotřeba. Za tu z části vděčíme skvěle odladěné dvouspojkové převodovce přímo z dílen Hyundai Motor, která byla od začátku dělaná pro Hybrid. Pokud chcete trochu sportovnější vyžití, můžete přepnout z automatu na manuál a volit stupně pomocí pádel pod volantem.

V rámci standardní výbavy naleznete v autě systém autonomního nouzového brždění, detekci chodců, asistent jízdy v jízdním pruhu a tempomat. Co se týče exteriéru, tak většinu designových prvků sdílí s verzí Hybrid – například maska chladiče, diody, funkce světel pro denní svícení a další.

Těšili jste se na Ioniq Plug-In Hybrid?

Zdroj: press.hyundai.cz

Další zajímavosti

Pravděpodobně nemáte vyplněný token nebo je vyplněný špatně. Prosím ověřte nastavení