Elektrobusy SOR v Praze pokořily první metu najetých km

První elektrobusy SOR v Česku dnes pokořily metu najetých kilometrů. Byly nasazeny v únoru minulého roku a od té doby stihly převést stovky tisíc pasažérů. Bezplatné elektrické autobusy jsou výsledkem spolupráce mezi společnostmi Passerinvest Group, Arriva a Skupiny ČEZ. Ty mají za cíl zejména zlepšit životní prostředí a snížit dopravní hluk v okolí, jak informuje ČEZ v tiskové zprávě.
Elektrobusy SOR denně převezou tisíce lidí
Elektrobusy SOR EBN 9,5 jsou dlouhé 9,79 metrů a široké 2,5 metru. Disponují speciálně vyvinutou odlehčenou karoserií, díky které může mít autobus vyšší dojezd. S maximálním počtem cestujících ujedou až 150 kilometrů, což je úctyhodná hodnota. Každý vůz najede v průměru 100 kilometrů denně, což odpovídá zhruba 50ti jízdám po městě. Elektrobusy SOR dokáží pojmout až 73 pasažérů. Denně převezou okolo 3600 osob.
Hlavní linka je spojkou mezi BB Centrem a stanicí metra Budějovická. Společnost Passerinvest Group provedla mezi zaměstnanci BB Centra průzkum a zjistila, že téměř 45% všech dotázaných aktivně využívá elektrické autobusy. Druhá část lidí ocenila přínos elektrobusů pro společnost a šetrnost k životnímu prostředí. Jsou spokojeni především s tichým chodem vozů.
Baterii dobíjí za jízdy
Po delší době provozu se zjistilo, že elektrobusy SOR jsou tišší než klasické trolejbusy. V interiéru totiž pasažéři neslyší žádné klepání, vrzání nebo troleje. Velkou výhodou je rekuperace energie, kterou řidiči hojně využívají. Při jízdě z kopce tak mohou baterii dobíjet. V nehostinných zimních měsících si autobusy dokáží poradit díky nízkému těžišti a těžkým bateriím mnohem lépe, než ostatní. Vůz je stabilnější a lépe se ovládá.
Jeli jste už v elektrobusu?
Zdroj: TZ