Menu

BMW i8 úspěšně definuje novou éru supersportů

BMW i8 2017

Dvoumístný supersport BMW i8 dokáže díky svému designu zlákat velkou řadu lidí k obdivu. Tento Plug-In Hybrid je první komerčně vyráběný vůz, který dokáže změřit síly i s ikonami jako Porsche Cayman a další. K tomu všemu má značně menší emisní hodnoty a jeho spotřeba je vtipně nízká. Pojďme si tento výjimečný vůz přiblížit do detailu a zjistit, proč je vlastně tak skvělý a v několika ohledech průlomový.

Obsah článku o BMW i8

Kouzelníci z automobilky BMW vytvořili nevídaný kus technologie, která je zabalená do dechberoucího designu. Své umění posunuli tento rok o kus dál a představují upravenou verzi, která se dočkala pár změn na všech frontách. Mezi ty největší novinky patří určitě nový výběr barvy, která se jmenuje Protonic Red. Je to vůbec první teplá barva v nabídce pro i8 BMW a tím se zařadila mezi další hlavní odstíny – bílou, černou, šedou. Asi nejvíce ikonickou barvou pro modely řady „i“ se stala modrá, kterou najdete u velké spousty modelů. Na trhu se uchytilo tak dobře, že si policejní BMW i8 půjčila do své flotily i PČR.

BMW i8 je stylové auto, za kterým se lidé otáčejí

Hned z přední části vidíme tradiční průduchy. Další detaily jsou již více méně značkou pouze modelů „i“ a rozpoznáme je během vteřiny. Začněme aerodynamickými prvky, které v designu převládají. Nejsou tam jen kvůli designu, ale zároveň maximalizují dojezd auta. Čím menší bude odpor vzduchu, tím méně je potřeba paliva na ujetí vzdálenosti. Tyto „ploutve“ najdeme kolem celého auta. To vše doplňují 20″ kola, která jsou sice trošku větší než u konkurence, nicméně dávají BMW i8 šmrnc.

Zajímavost:

První z BMW řady I šel do produkce model i3, který si získal srdce elektromobilistů i přes to, že má několik nedostatků. Je to konkurent zejména pro Nissan Leaf. Jako druhý vstoupil na trh model i8, který statně konkuruje supersportům a ukazuje, že skvělé auto nemusí být pouze se spalovacím motorem.

Ohromující design se vyrovná supersportům

Rok 2017 znamená pro BMW již čtvrtou modelovou řadu a zdá se, že nehodlají jen tak skončit. V podstatě i nyní nezůstane ani jedno oko suché, pokaždé, když vidí i8 BMW. Majitelé tohoto vozu zažívají to samé, co jiní s Ferrari nebo Lamborghini. Lidé se ptají, fotí, komentují. Do budoucna bude „osmička“ ještě slavit hodně úspěchů. Německá automobilka vzala úžasný tvar šasi, přidala aerodynamické ploutve a jako třešničku na dortu nainstalovala dveře, které se otevírají směrem nahoru.

Unikátní pár zmíněných ploutví, které se táhnou od předních kol po zadek auta je věc, kterou jen tak nenajdete u ostatních automobilek. Vše je krom designu mířeno na zlepšení aerodynamiky. Koeficient odporu vzduchu činí pouhých 0,26.

BMW i8 s aerodynamickou ploutví

Futuristický interiér i8 vás pohltí

Vevnitř je velmi futuristický design doplněný o kousky, které jsou pro německou automobilku typické. Zároveň jsou určité prvky převzaty z jiných modelů. Netradiční volba materiálů dělá z „osmičky“ zajímavý hybrid. Tak například v určitém stupni výbavy si můžete pořídit recyklované dřevo, kterým bude obloženo vše, co si zvolíte. Karbonová vlákna jsou v této cenové kategorií již standardem. Pasažéři sedí opravdu nízko a mají dokonalý výhled jak na vozovku, tak infotainment systém. Zadní sedadla jsou naprosto k ničemu, maximálně pro umístění dvou batohů. Středový panel je velmi široký díky baterii, která je pod ním.

Pokud si zákazník žádá ikonickou modrou barvu, BMW rádo přenese její tón i do interiéru. Na výběr dostane obarvení bezpečnostních pásů a osvětlení v kokpitu. Infotainment systém společně s přístrojovou deskou lze cítit jako prémiový, nicméně tato technologie pochází z menšího brášky, BMW i3. Na druhou stranu se tím snížila cena vozu a automobilka může svou cenou přemluvit více zákazníků ke koupi.

Vyhrát se dá skvěle s různými vzory barev, které bavorská automobilka nabízí. Na silnicích jsme jich viděli spoustu, nicméně nejvíce ‚‚křičí‘‘ pokaždé modrá kombinace. Dokonale tím vyniknou futuristické rysy. Ve výsledku vypadá design BMW i8 svěže a rozhodně se liší od většiny aut. Dovolíme si tvrdit, že jde o jeden z nejúspěšnějších designů na dnešním trhu.

Jak je na tom BMW i8 s výkonem?

Model německé automobilky dokonale našel balanc mezi sportovním nasazením a efektivní jízdou, díky čemuž dokáže konkurovat třeba Audi R8 nebo Porsche 911. Malý, nicméně výkonný motor společně s elektromotorem dodávají dostatek výkonu na pořádnou sportovní jízdu, nicméně dokáží být i kultivovaní při každodenním provozu ve městě.

BMW i8 nabízí řidiči hned několik možností, jak se na silnici s autem chovat nebo jaký styl jízdy zvolit. Je čistě na vás, jestli budete chtít brázdit cesty pouze na elektřinu nebo zapojíte oba motory, čímž se stane z „osmičky“ hybrid. K dispozici je samozřejmě Sport režim, kterým proměníte auto v netvora.

Skoro 360 koní a stovka pod 4,5 sekundy

Oba motory dohromady mají 357 koní při maximálním vytížení. Z 0-100 km/h dokáže vůz zrychlit během 4,4 sekundy. V případě, že chcete využít pouze elektromotor, počítejte s diametrálně odlišnými čísly. Jako první je potřeba zapnout režim Max e-Mode, díky kterému auto nemůže jet rychleji než 120 km/h. Pokud sešlápnete během elektrické jízdy tvrdě plyn, úsporný režim se vypne a na řadu přijde spalovací motor. Tato funkce slouží zejména k bezpečnostním účelům.

Jakmile bude baterie vybitá, režim se automaticky přepne na Comfort a vůz se začne chovat jako klasický hybrid. To znamená, že při nízkých rychlostech jede pouze elektromotor a při rychlosti vyšší než 60 km/h se nakopne tříválec. Zkušenější řidič, který se sžije s režimy, dokáže efektivně balancovat mezi sportovní jízdou a efektivním chováním. Při krátkých jízdách po městě je auto tiché a klidné jako klasický elektromobil. Při delších cestách zase nabídne výbornou spotřebu, čímž šetří peněženku majiteli. Pokud to cesta dovolí, můžete povolit uzdu a z BMW i8 se stane rychlé sportovní auto. Jediná škoda je průměrného zvuku motoru, který je pro lepší pocit z jízdy doplněn o zvuk z reproduktorů.

bmw-i8-kridla

Skvělý výkon BMW i8 brzdí nízký dojezd

Výkon mezi přední i zadní nápravu si rozdělují již zmíněné motory. Vpředu se nachází elektromotor (131 koní), který získává energii z Li-Ion baterie o kapacitě zhruba 5 kWh. O zadní nápravu se stará spalovací motor o obsahu 1,5 litru se třemi válci (228 koní). Plug-In Hybrid může klidně jezdit čistě na elektriku nebo současně se spalovacím motorem pro co nejvyšší výkon. Při simultánním procesu pak samozřejmě nabízí pohon všech kolDojezd auta na baterky patří k těm vůbec nejnižším na trhu. Na základě výsledků několika testů vládních organizací a zkušeností majitelů se bavíme o celkovém dojezdu zhruba 28 kilometrů při jízdě pouze na energii.

Dejme na chvíli design stranou a pojďme si říct, co dělá BMW i8 opravdu tak unikátní. Vrcholovou technologii nabídne až celková konstrukce. Tělo vozu je tvořeno z karbonu a následně připevněno k hliníkovému šasi, čímž se auto stává mnohem pevnějším v případě nehody. Zároveň je o poznání lehčí, což se projeví hlavně na spotřebě a zrychlení.

bmw i8 nahledovy

BMW i8

8.5
  • Typ pohonu Hybrid
  • Uvedení na trh 2014
  • Operační systém BMW proprietární
  • Dojezd 440 km
  • Cena při uvedení na trh 3 300 000 Kč
  • Motor zážehový + elektromotr

Je ‚‚osmička‘‘ bezpečná?

Díky vysoké ceně a nízkým prodejním číslům se pravděpodobně nikdy nebude BMW i8 testovat u IIHS nebo NHTSA. Můžeme však minimálně odvodit úroveň bezpečnosti z dostupných dat menšího brášky BMW i3, se kterým sdílí podobnou konstrukci. Kokpit obou aut má tělo tvořeno z karbonu, které je umístěno na hliníkové šasi.

Baterie uprostřed by měla poskytnout oběma cestujícím maximální možné bezpečí, nehledě na to, co se s autem stane. BMW tvrdí, že před vydáním vozu simulovala tisíce typů bouraček a pokaždé i8 uspělo. Ve standardní nabídce je šest airbagů – dva na přístrojové desce, v sedadlech a na bocích dveří.

Karbonová konstrukce BMW i8

Jaká je BMW i8 cena v Česku?

I přes to, že je BMW i8 úžasné sportovní auto si musíme položit otázku, zda se za takovou cenu vůbec vyplatí. Dealeři na BMW prodej u nás ohodnotili základní model na 3 686 800 Kč. Ty nejdůležitější věci jsou již započítány v ceně a tím i v sériové výrobě, nicméně v ceníku jsme se dočetli o dalších desítkách voleb. Z těch nám šla hlava kolem. Kompletní ceník lze najít přímo na českých stránkách automobilky.

VýkonKombinovaná spotřebaZrychlení 0-100 km/hEmise CO2Dojezd
266 kW2,1 l4,4 s49 g/km30 km

Koupili byste si BMW i8?

Zdroje: bmw.cz, thecarconnection.com, caranddriver.com